Lightweight hybrid composites for mobility

Europako Batzordeak “Mugikortasun jasangarri eta adimendunaren estrategia” aurkeztu zuen Ekintza plan batekin batera. Estrategia horrek garraioa aldatu nahi du, eta etorkizunean etorri ahal diren krisien aurrean erresistenteagoa bihurtu. Horren arabera, hemendik 2050era, garraio-sistema adimendu, lehiakor, seguru, irisgarri eta eskuragarri bati esker, emisioak % 90 murriztuko dira. Material arinak gero eta gehiago erabiltzen dira, ibilgailuen fabrikatzaileak pisua murrizten saiatzen baitira errendimendua hobetzeko, erregai eta olio kontsumoa txikiagotzeko eta emisioak murrizteko.

Eskakizun berri horiek betetzeko material berriak ikertzen ari da GAIKER. Zehazki, Europako zenbait proiektutan parte hartzen dugu, erregai berriak sartzeko (hala nola H2) eta material berriak diseinatzeko (FML, esaterako), adibidez, auto elektrikoaren bateria-kutxan erabiltzeko. Horretarako, gure laborategiek baldintza mekanikoak eta suarekiko erreakzio-baldintzak behar bezala egiaztatzen dituzte.

Proiektuak

biosafire2

Proiektu honen helburu nagusia oinarri biologikoko sugar-atzeratzaile seguru eta jasangarrien belaunaldi berri bat garatzea da, gaur egungo produktu toxikoen ordez errendimendu handiko beste batzuk erabiltzeko. Aldi berean, SSbDren (diseinu segurua eta jasangarria) aplikazioa probatuko da, eta hura hobetzeko jarraibideak eta gomendioak eskainiko dira, industria-esperientzia praktikoan oinarrituta.

fenice

Proiektu honen helburua da FML aluminioan eta konpositean oinarritutako material arinak garatzea, suarekiko portaerari buruzko araudi zorrotzak gainditzeko, suaren kontrako aurreinpregnatuak garatuz.

Fenice       

Foto 56 desarrollo de prepreg 5

C2CC proiektua basaltoaren ondoriozko zuntz mineral berrietan oinarritutako material konposatu zatigarriak ikertzen ari da, biomasatik eratorritako erretxina termogogorgarri berritzaileekin lotuta. Gainera, material konposatu horiek kimikoki “deskonposatu” ziren erretxinak eta zuntz termoplastikoak berreskuratzeko. C2CC proiektuak frogatzen du kontzeptu horren bideragarritasun teknikoa osagai autopropultsatu errealetan, eta autopropultsioko industriaren eta produkzio-instalazioen itxaropenak betetzen dituela.

  Proiektu honek Europar Batasuneko erakunde den Berrikuntzaren eta Teknologiaren Europako Institutuaren (EIT) finantzaketa jaso du, Europako Batzordearen Horizon 2020 ikerketa- eta garapen-programaren esparruan, 1805 zenbakidun kontratuaren pean.

Harremana: